Onafhankelijke taxateurs van bedrijfsmatig onroerend goed
snel, secuur en scherp

Persbericht Onafhankelijke Taxateurs Nederland april 2014

Onafhankelijke Taxateurs Nederland biedt RICS taxaties voor commercieel vastgoed

Institutionele beleggers en banken verlangen tegenwoordig vaker taxaties van de bij hen in eigendom zijnde en de door hen gefinancierde vastgoedobjecten. Zij willen niet alleen dat er vaker wordt getaxeerd, maar ook dat de waardebepalingen transparant en onderbouwd zijn. De toezichthouders DNB en AFM dringen hier op aan. De consequentie hiervan is dat er een tekort is aan taxateurs die in staat zijn hoogwaardige taxaties op het gebied van commercieel vastgoed te verzorgen. Taxatiebureau Onafhankelijke Taxateurs Nederland speelt hier op in door taxaties uit te voeren volgens de RICS-richtlijnen. Onafhankelijke Taxateurs Nederland is zodanig gestroomlijnd, dat haar taxateurs in staat zijn om overal in Nederland taxaties te verzorgen.

RICS taxateur Joekie Brons directeur Taxaties van Onafhankelijke Taxateurs Nederland

OTN staat voor Onafhankelijke Taxateurs Nederland en één van de belangrijke assets is -zoals de naam al aangeeft- haar volstrekte onafhankelijkheid. Onafhankelijke Taxateurs Nederland heeft geen bindingen met andere partijen, zoals makelaars of projectontwikkelaars. Directeur Taxaties bij OTN is Joekie Brons (member of RICS), een zeer ervaren en gedreven professional op dit vlak. Zij werkte 15 jaar bij grote kantoren, waaronder Boer Hartog Hooft (nu Colliers International) en MVGM Vastgoedtaxaties. Zij wil er met OTN toe bijdragen dat het taxatievak een hoger niveau bereikt. Het taxatievak leerde zij van George ten Have, de bekende voorvechter van transparantie in de vastgoedwereld. “In het vastgoed taxatieproces wordt nog teveel gebruik gemaakt van black-box rekenmodellen,” meent Joekie Brons. “Het taxeren van marktwaarde is geen wiskundig proces met een absolute uitkomst. Een taxatie is een momentopname van de toekomst van de markt. De taxatie is daarmee vooral een visie en die visie moet goed worden onderbouwd, zodat de opdrachtgever begrijpt hoe de waardebepaling tot stand is gekomen.”

Onafhankelijke Taxateurs Nederland maakt gebruik van zowel de software van het Taxatie Management Instituut (TMI), als haar eigen rekenmodellen. Het eindresultaat is een transparante, onderbouwde en toetsbare taxatie.

Over Onafhankelijke Taxateurs Nederland

Onafhankelijke Taxateurs Nederland is een RICS regulated onderneming met een team van 9 taxateurs en assistenten, dat overal in het land inzetbaar is voor zowel grote als middelgrote en kleinere objecten en projecten. Naast het taxeren van kantoren, winkels, logistieke en productielocaties, heeft Onafhankelijke Taxateurs Nederland specifieke expertise rond woningcomplexen en exploitatiegebonden objecten, zoals hotels.

Vraag nu het gratis boekje aan “Vastgoed en Taxatie” van auteur Herman G.M. Wentzel MRE MRICS RT

Vraag nu een offerte aan voor de taxatie van uw commercieel vastgoed.

Heeft u een specifieke vraag of wilt u meer informatie? Neem contact met ons op.

Efficiënt en laagdrempelig

• Voor alle taxaties van commercieel vastgoed
  • Volstrekt onafhankelijk
  • Onderbouwde taxatie